۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

دولت کودتا تیر خلاص را به ملت شلیک کرد

تیتر بیشتر روزنامه های صبح تهران در 20مهر تنهاحامل یک خبر بود:
تصویب طرح هدفمند کردن رایانه ها ی دولت توسط مجلس .
طرحی که احتمال می رود با تصویب ان با تورم 25درصدی 10درصد دیگر افزایش یابد و به بالای 30درصد برسد .
محمود احمدی نژاد در مناظره های پیش از انتخابات بارها ادعا کرده بود که تورم و بیکاری در دوره او کاهش یافته و حتی کشور های بزرگ جهان خواهان انند که از شیوه ی مدیریتی او استفاده کنند(!) . وی در مناظره ی خود با محسن رضایی با نمایش دادن نمودار ساختگی ضریب جینی (که حتی اگر ساختگی هم نبود باز به مسئاله ی کاهش تورم هیچ ربطی نداشت ) ادعا کرد تورم کاهش پیدا کرده .
دولت نهم با خرجهای بیدلیل -ارائه ی یارانه های بی جا - واردات بیرویه وبی حساب - بی توجهی به تولید داخلی ونادیده گرفتن رکود جهانی اقتصاد اعتراض بسیاری از مخالفان وحتی موافقان دولت را بر انگیخت .
دخالت های بی جای (ا.ن) در امور اقتصادی با اعتراض وزیر اقتصاد و دارایی (دانش جعفری) و به بر کناری وی از این سمت انجامید .
محمد خاتمی (سید ایران )در 8سال دوره ی ریاست جمهوری ایشان تورم از 13درصد به 8درصد کاهش یافت ولا در 4سال دولت نهم تورم از 8درصد به 25درصد (یعنی بیش از 3برابر ) افزایش یافت . حال انکه در دوران اقای خاتمی شاخص قیمت نفت در بازارهای جهانی در سطح متوسط قرار داشت اما در دوران (ا.ن)قیمت نفت - که مهم ترین کالای صادراتی ایران است_ به بالاترین سطح در طول تاریخ رسید ( یا به عبارت بهتر قیمت نفت 4برابرافزایش یافت ) . دورانی که می توانست به دوران طلایی اقتصاد ایران بدل شود .
50سال پیش وبا پیروزی انقلاب کوبا وانتخاب ارنستو چه گوارا به سمت ریاست بانک مرکزی کوبا - وی تمام بانکها صنایع - معادن و کارخانه های کوبا را ملی اعلام کرد . این کار در زمانی که امریکای لاتین تحت نفوذ دولتهای استعمارگر چون امریکا بود -کاری بسیار موثر در جهت حفظ منافع کوبا بود . ولی پس از ازهم پاشیده شدن شوروی سابق و حکومت کومونیستی چین و مرگ چه گوارا
این رویه ی اقتصادی دیگر نتوانست تاثیر گذار باشد و نتیجه ای جز فقر برای مردم کوبا نداشت .
حال سوال اینجاست با ادامه ی این روند اقتصادی توسط دولت کودتا در چهار سال اینده اقتصاد ایران در چه جایگاهی قرار خواهد
گرفت ؟
چرا کسانی که خود را نمایندگان ملت میدانند حاضر به تصویب طرحی که نتیجه ای جز افزلیش بدبختی برای ملت ندارد - میشوند ؟
با ادامه ی این روند که بی شباهت به شلیک تیر خلاص بسوی ملت میماند -ایا سکوت و در حاشیه ماندن همچنان جائز است؟

هیچ نظری موجود نیست: