۱۳۸۸ آذر ۱۵, یکشنبه

16اذر

… آینده از ان خلق است وبه تدریج و شاید هم بایک ضربه انها قدرت را در دست خواهند گرفت.
مشکل این جاست که مردم باید باسواد شوند واین قبل از این که قدرت رابه دست بگیرند میسر نیست. انها به قیمت اشتباه های خود شان بالاخره خواهند اموخت واین گران تمام خواهد شد، گران به قیمت زندگی عده ی زیادی بی گناه . شاید هم قربانیان بی گناه نباشند چون گناهی بزرگ در حق طبیعت مرتکب شده اند: این که نتوانسته اند خودشان را وقف دهند.همه ی انها ، انهایی که نتوانسته اند خودشان راوقف دهند-مثلامن وتو- قربانی قربانی خواهند شد.انقلابی بودن امری غیر شخصی است . انقلاب زندگیشان را خواهد گرفت وحتی از حافظه شان ابزاری خواهد ساخت برای اهلی کردن جوان هایی که دنباله روی انها بودند . گناه من بیشتر است چون من خواهم مرد و نمی دانم که مردنم زاییده ی ناتوانی در انطباق است و این خصلت تمدن پوسیده ی ماست . ونیز میدانم که تو با مشت های گره کرده خواهی مرد . چون تو نماد نیستی ،بلکه عضوی از جامعه ای رو به زوالی. روح جنبش از زبان تو سخن خواهد گفت ودر اعمال تو تجلی خواهد یافت . تو همان قدر مهمی که من، اما نمی دانی که چقدر کمک هایت به مردمی که تو راقربانی خواهند کرد ، مفید خواهد بود . ...
( برای حاشیه - بخشی از کتاب خاطرات موتور سیکلت – نوشته ی : ارنستو چه گوارا )

فکر میکنم برای بازگو کردن اهمیت 16اذر و نقش دانشجویان (به عنوان سرمایه ی فکری یک جامعه ی رو به رشد. ) همین متن کافی بود .
همیشه و در طول تاریخ- رویش فکر سیاسی از دوران دانشگاه اغاز شده( غیر از خودم که از دبیرستان شروع شد ...)به همین دلیل دانشجویان همواره در خط مقدم جنبش های ازادی خواه و برابری خواه بوده اند. بنابراین کاملا طبیعی است که حکومت های دیکتاتوری از دانشجویان بترسند و دست به دستگیری فعالان دانشجویی ، استادان ، جداسازی جنسیتی وپر کردن دانشگاه با افراد سهمیه ای و... دست بزنند .

هیچ نظری موجود نیست: