۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

بی بی سی، صدای امریکا، +یا-

دوست عزیزی در نظری که برای من در پست های قبلی گذاشتند، این سوال را مطرح کردند که : بی بی سی برای جامعه ی ما مثبت است یا منفی ؟


بعد از قوه ی مقننه مجریه و قضاییه چهارمین رکن دموکراسی رسانه های ازاد است . اصولا وظیفه ی هر رسانه اطلاع رسانی به شکل صحیح برای پر کردن خلاء های فکری وجلوگیری از گسترش تفکر و نگاه یک سویه به مسائل که همانا عامل اصلی ایجاد انحراف وتحجر در همه ی مرام ها و مسلک هاست .


صدا و سیمای ج.ا برای خلاف وظیفه ی خود به ابزاری برای قدرت حاکم تبدیل شده که در جهت ان دست به هر کاری از جمله کتمان حقیقت نیز میزند . از جمله ی این کارها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

- حمایت یک سوی از (ا.ن) در پیش از انتخابات .


-عدم قائل شدن حق پاسخ گویی به معترضان اصلاح طلب در مناظره های پیش از انتخابات.
-دگر گونه جله دادن اعتراضات حق طلبانه ی مردم .


-تلاش برای ساختگی نشان دادن شهادت ندا اقا سلطان و حتی قتل جلوه دادن آن.


- تلاش برای متهم کردن دکتر ارش حجازی به قتل ندا اقا سلطان بر خلاف تمام شواهد و مدارک موجود .


تلاش برای برانداز جلوه دادن جنبش های اعتراضی از جمله کمپین یک میلیون امضا( تغییر برای برابری ) (انشاا... در پست های بعدی درباره ی ان توضیحات بیشتر خواهم داد) .


همه ی این ها تنها نشان از فعالیت صدا وسیما برای یک جریان خاص را دارد . حال در این شرایط دسترسی به یک رسانه ی ازاد که به همه ی جوانب مینگرد بسیار مهم وتاثیر گذار است وباید از این شرایط بهره ی کافی را برد .اما نباید فراموش کرد که تصمیم گیری نهایی و انتخاب به عهده ی خود ماست و باید دقت کرد تا از بازیچه شدن به دست بیگانگان و فرست طلبان داخلی و خارجی تا حد امکان جلوگیری کرد .

هیچ نظری موجود نیست: