۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

سی و یک سالگی انقلاب

سی و یک سال از سالروز انقلاب میگذرد. سی و یک سال پیش در چنین روزهایی مردم ایران برای بدست اوردن استقلال و ازادی و برابری بپا خواستند .
اما امروز پس از سی و یک سال فرزندان ان انقلاب و حتی خود ان انقلابیون تنها برای اندکی ازادی در زندانها شکنجه میشوند یا در خیابان ها کشته می شوند .
سی یک سال پیش و در حالی که کشور پتانسیل بالایی برای رسیدن به یک جامعه ی دمکراتیک را داشت ،افراطیون با انجام اعدامهای دسته جمعی ، ایجاد فضای یکسویه و سرکوب گروههای اپوزوسیون ، انقلاب مردمی ایران را بدل به یک دیکتاتوری ساختند، ایران را 70سال به عقب وپیش از دوران مشروطه بردند و نتیجه ی ان فضای کنونی کشور است .
امروز و پس از سی و یک سال بار دیگر فضای جامعه ی ما ملتهب و دست خوش بازی های سیاسی شده ، حقیقت اینست که ما پس از سی سال نه به ازادی و نه به استقلال نه به جمهوری ونه حتی به اسلام رسیده ایم .
جامعه ی کنونی ما توان مجدد برای یک انقلاب را ندارد اما اصلاح قانون اساسی و بهره گیری از تجربه ی این سی سال راه را برای رسیدن به یک فضای ازاد و دمکراتیک خواهد داشت و این تنها با بالا رفتن سطح اگاهی و سواد جمعی جامعه و ایجاد فضای باز گفتگو و انتقاد امکان پذیر است .
ایدون باد .

۲ نظر:

سردبیر نارنج سبز سیاسی اجتماعی گفت...

‏بسم الله الرحمن الرحيم ‏
‏انا لله و انا اليه راجعون

‏"من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدواالله عليه فمنهم من قضي‏ ‏نحبه و منهم من ينتظر، و ما بدلوا تبديلا"
الملك يبقي مع الكفر و لا يبقي مع الظلم‏
خدمت تمامی دوستان و عزیزان آشنا با گروه نارنج سبز
وبلاگ سیاسی گروه نارنج سبز بدون هیچ دلیل و تنها به جرم انتشار مطالب سایتهای مجاز و رسمی کشور و تنها به جرم سبز بودن کلمه نارنج برای بار چهارم فیلتر گردید و حتی دامین نارنج سبز نیز فیلتر گردید بدینوسیله به اطلاع دوستان و آشنایان میرساند لینک مربوط در قسمت پیوند ها را اصلاح فرمائید.
آدرس لینک جدید NARENJ-SABZ.BLOGSKY.COM برای آدرس های بعدی نیز یک عدد به اول آدرس اضافه فرمائید و خط فاصله را بردارید یعنی : 1NARENJESABZ.BLOGSKY.COM . در این وبلاگ هم طبق قوانین رسمی کشور به انتشار اطلاعات و اخبار سیاسی می پردازیم . از خداوند برزگ درخواست نصرت و پیروزی حق بر باطل را داریم.
به امید پیروزی آزادی خواهان جهان و آزادی اندیشه
سردبیری سیاسی گروه نارنج سبز
رضوی

فرید صلواتی گفت...

پژواک عزیز سلام .من نیز شما را به دوستان خوبم پیوند زدم ضمنا اگر ممکن است آدرس جدید مرا اصلاح کنید